ΤΙ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΚΟΛΟΚΥΘΑ

Η κολοκύθα ανήκει στα φθινοπωρινά λαχανικά και αποτελεί μια «πολυμορφική» επιλογή, καθώς μπορεί να προστεθεί
σε αλμυρές και γλυκές συνταγές χαρίζοντας ιδιαίτερη γεύση. Επιπλέον, πρόκειται για ένα τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας, που προσφέρει πλήθος απαραίτητων και ευεργετικών συστατικών.

Πιο συγκεκριμένα, η κολοκύθα είναι ιδιαίτερα πλούσια πηγή καροτενοειδών, τα οποία ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και προστατεύουν τον οργανισμό από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών. Σε αυτά, περιλαμβάνεται και το β-καροτένιο, που μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α, η οποία είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία των ματιών και του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, η κολοκύθα είναι καλή πηγή φυτικών ινών και καλίου, ενώ περιέχει σημαντικά ποσά βιταμινών Ε και C, σιδήρου, μαγνησίου, φωσφόρου και ασβεστίου.

Αναφορικά με τις ευεργετικές της ιδιότητες, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η κολοκύθα διαθέτει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ η κατανάλωσή της έχει συσχετισθεί με βελτίωση της ρύθμισης των επιπέδων σακχάρου μεταγευματικά και μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου.

Πηγή: Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr