ΑΒΟΚΑΝΤΟ

Το αβοκάντο, αυτό το πράσινο φρούτο με το ωοειδές σχήμα και την κιτρινοπράσινη σάρκα, προέρχεται από ένα δέντρο γνωστό με την ονομασία βουτυρόδεντρο, και πρωτοεμφανίστηκε στο Μεξικό. Σήμερα καλλιεργείται σε πολλές χώρες του κόσμου και αποτελεί συστατικό σε διάφορες συνταγές, αλλά καταναλώνεται και αυτούσιο από πολλούς “θαυμαστές “ του.

Αυτό λοιπόν το εξαιρετικό φρούτο με τη βουτυρώδης γεύση είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και σύμφωνα με έρευνες, έχει σημαντικές ιδιότητες για την υγεία μας.

Το αβοκάντο αποτελείται από νερό, σάκχαρα, φυτικές ίνες, κορεσμένα, ακόρεστα και ω3 λιπαρά οξέα, ιχνοστοιχεία (κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος, ψευδάργυρος, χαλκός), βιταμίνες ( A, E, K, C, φολλικό οξύ), καροτενοειδή (λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, α- και β-καροτίνη), φυτοστερόλες και 18 βασικά αμινοξέα . Τα 100 γρ αβοκάντου αποδίδουν 160 θερμίδες, καθώς τα λιπαρά που περιέχονται αυξάνουν αρκετά το θερμιδικό του περιεχόμενο.

Οι σημαντικές του ιδιότητες

Αντικαρκινική δράση
Σύμφωνα με κλινικές μελέτες, τα μονοακορέστα λιπαρά, τα καροτενοειδή και η βιταμίνη Ε που περιέχονται ευθύνονται για την προστασία που προσφέρει το αβοκάντο έναντι του καρκίνου του μαστού και του προστάτη.

Προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος
Το αβοκάντο συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της “κακής”-LDL χοληστερόλης, ενώ αυξάνει την “καλή”-HDL χοληστερόλη. Το κάλιο, το φολλικό οξύ, τα μονοακόρεστα και ω3 λιπαρά, οι φυτοστερόλες και τέλος η βιταμίνη Ε που περιέχονται συμβάλλουν στην καρδιοπροστατευτική ιδιότητα του αβοκάντου, μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης εμφράγματος και καρδιακής νόσου.

Αντιφλεγμονώδη δράση
Το αβοκάντο να συμβάλλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας και ρευματοειδής αρθρίτιδας, καθώς τα καροτενοειδή, οι βιταμίνες Ε και C, οι φυτοστερόλες, ο ψευδάργυρος και τα ω3 λιπαρά έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

Προστατευτική δράση για το δέρμα και τα μαλλιά
Το αβοκάντο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τη μορφή μάσκας, αναμειγμένο και με άλλα υλικά, προσφέροντας σημαντική ενυδάτωση στο δέρμα και στα μαλλιά, αλλά και αντιγηραντική προστασία.

Βοηθητικό στην απώλεια βάρους
Έρευνες δείχνουν το αβοκάντο, χάρις των μονοακόρεστων λιπαρών του, να σχετίζεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος και μικρότερη περίμετρο μέσης για εκείνους που το κατανάλωναν σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Επιπλέον, φαίνεται να μειώνει την αίσθηση πείνας μετά από 4 ώρες από την κατανάλωσή του στο κυρίως γεύμα. Το αβοκάντο λοιπόν προσφέρει γεύση και υγεία στην καθημερινότητά μας, αρκεί να προσέχουμε την ποσότητα που καταναλώνουμε.

Έξυπνες Συμβουλές…

Το τμήμα του αβοκάντο που περιέχει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών, είναι αυτό που βρίσκεται πλησιέστερα στο φλοιό του. Γι’ αυτό και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στη διαδικασία αφαίρεσης της σάρκας από τη φλούδα, ώστε να εισπράξουμε τη μέγιστη διατροφική του αξία.
Για να διαπιστώσουμε πόσο ώριμο είναι ένα αβοκάντο, αρκεί να το κρατήσουμε στη χούφτα μας και να το πιέσουμε ελαφρώς. Είναι ώριμο όταν θα είναι μεν σφιχτό, αλλά θα απορροφήσει την ελαφριά πίεση που θα του ασκήσουμε.
Το υπερβολικά ώριμο αβοκάντο έχει χαραγματιές στο φλοιό του και όταν το κρατάμε, δίνει την αίσθηση του υπερβολικά μαλακού. Το άγουρο αβοκάντο είναι πολύ σκληρό στην αφή και για να επιταχύνουμε την ωρίμανσή του, πρέπει να το φυλάξουμε σε μια χάρτινη σακούλα μαζί με ένα μήλο. Το μήλο βγάζει ένα αέριο, το αιθυλένιο, που βοηθά στην ωρίμανση.
Το καθαρισμένο αβοκάντο μαυρίζει εύκολα, σχεδόν αμέσως μόλις έρθει σ’ επαφή με τον αέρα. Γι’ αυτό και πρέπει να το καθαρίζουμε τη στιγμή που σκοπεύουμε να το χρησιμοποιήσουμε.

Πηγή: www.diatrofi.gr